Gorące wiadomości

Helpersi pomogą w walce z tytoniem

Na stronie kampanii "HELP dla życia bez tytoniu" pojawił się nowy, innowacyjny element. Na nowej podstronie można oglądać mini serial animowany o przygodach HELPERSÓW, którego celem jest dalsze zwiększanie zasięgu kampanii i dotarcie do młodego odbiorcy z przekazem ponoszącym świadomość problemów związanych z tytoniem.

"Helpersi" to dwunastoodcinkowy serial animowany powstały z inicjatywy Komisji Europejskiej. Jego celem jest uświadomienie młodzieży zagrożeń związanych z paleniem tytoniu. Pierwszy odcinek jest już dostępny w sieci. Projekt wpisuje się w strategie kampanii HELP 2.0 wypracowaną w ciągu 2009 roku. Zakłada wykorzystanie komunikatorów internetowych, portali społecznościowych i stron z filmami video. Jego integralną częścią jest obecność na Facebooku.

Serial przedstawia trzech superbohaterów, którzy usiłują uchronić palaczy i niepalących przed zgubnymi skutkami tytoniowego nałogu. udzielając im absurdalnych porad i wskazówek. Chuck, Skinny i Loona, w towarzystwie Tapasa - dziwoląga, który nie chce ich zostawić w spokoju - jednoczą swe siły na dobre i na najgorsze. W każdym odcinku bohaterowie poznają młodego Europejczyka (HelpMe), który potrzebuje pomocy: chce rzucić palenie, nie chce zaczynać, albo cierpi z powodu biernego palenia. Aby mu pomóc, Chuck, Skinny i Loona zastosują najbardziej zwariowane, najdziwniejsze sposoby, wybierane każdorazowo przez widzów – przed premierą kolejnych odcinków na stronie help będzie można głosować na wskazówkę, którą w najbliższym odcinku wykorzystają bohaterowie.

Celem tej absurdalnej i przede wszystkim zabawnej serii jest komunikacja z grupą docelową – młodzieżą – językiem który ona zna i rozumie. W ten sposób twórcy kampanii chcą uświadamiać młodych w zakresie kwestii szkodliwości tytoniu, wzmacniać ich znajomości przesłania HELP i doprowadzić ich do prawdziwych wskazówek i rad dostępnych na stronie internetowej HELP. Serial jest blisko związany z ideą wskazówek – głównym punktem kampanii w latach 2009- 2010. Każdy z odcinków serii będzie prezentować absurdalną radę dotyczącą jednego z trzech kluczowych tematów kampanii: prewencji, rzucania i palenia biernego, i będzie się kończyć prowadząc internautę do prawdziwych rad i wskazówek dostępnych na stronie www.help-eu.com.

Aby zwrócić uwagę młodej widowni, serial będzie prowokujący i zwariowany. Zabawne "taktyki szokujące" i dziwaczna grafika to typowe dla internetu metody, które sprawdzają się w relacjach z młodym odbiorcą.

Mini serial oglądać można na stronie internetowej HELP w specjalnej sekcji. Zawartość podstrony będzie dostępna w intuicyjnym serwisie – na długiej stronie prezentującej jednocześnie cały kontent. Taki układ cieszy się coraz większą popularnością wśród młodzieży.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie www.help-eu.com.

Opublikowano: 2009-10-24

Źródło: www.help-eu.com


Zobacz więcej wiadomości



Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz