Gorące wiadomości

Nowe studia podyplomowe na UW - "Psychologia reklamy" - spotkanie teorii z praktyką

Wydział Psychologii UW wraz z Agencją Reklamową Publicis organizują wspólny kierunek studiów podyplomowych – „Psychologia Reklamy”, skierowany do wszystkich osób zainteresowanych pracą w branży reklamowej lub planujących rozwój w tym zakresie. Pierwsza edycja zajęć rusza 30 września 2006 roku.

Studia są odpowiedzią na rosnące zainteresowanie tematem wykorzystania wiedzy psychologicznej - w celu właściwego formułowania treści reklamowych do poszczególnych grup odbiorców. W trakcie zajęć uczestnicy zdobędą zarówno wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii społecznej, poznawczej, a także emocji i motywacji. Ponadto poznają zasady tworzenia strategii marki, badania reklamy oraz planowania kampanii reklamowych. Każdy ze słuchaczy będzie miał możliwość odbycia treningu z zakresu sztuki prezentacji, negocjacji oraz asertywności. Na program studiów składają się cztery główne grupy tematyczne: wprowadzenie do psychologii reklamy, strategia i badania reklamy, kreacja oraz obsługa klientów agencji.

„Biorąc pod uwagę zmieniające się realia rynkowe, a tym samym – oczekiwania naszych studentów - wspólnie z agencją reklamową Publicis stworzyliśmy kierunek studiów łączący ogólne, teoretyczne podejście do reklamy z treningiem praktycznych umiejętności. Opracowanie i realizacja programu studiów przez doświadczonych specjalistów gwarantuje uczestnikom zdobycie wiedzy i umiejętności, niezbędnych w pracy każdego, kto zawodowo zajmuje się reklamą” - mówi dr Norbert Maliszewski, kierownik studiów „Psychologia Reklamy” z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Większość zajęć – blisko 75% - będzie miała formę warsztatów, w trakcie których studenci będą mieli możliwość aktywnego uczestniczenia i tym samym zdobywania umiejętności praktycznych poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów związanych z pracą w branży reklamowej. Efekt ten będzie jeszcze większy dzięki niewielkiej – liczącej zaledwie 25 osób – grupie słuchaczy; pozwoli to również na bardziej bezpośrednią współpracę wykładowców ze studentami.

Cechą wyróżniającą nowy kierunek studiów jest całościowe podejście do zagadnienia pracy w branży reklamowej. Uczestnicy studiów będą mieli okazję zapoznać się z warsztatem pracy osób bezpośrednio współpracujących z klientami agencji, copywriterów, art. directorów a także osób odpowiedzialnych za opracowanie strategii dla poszczególnych marek.

Studia Podyplomowe „Psychologia Reklamy” są efektem współpracy naszej Agencji z Wydziałem Psychologii. Dotychczasowe wspólne projekty – warsztaty i wykłady z zakresu psychologii i reklamy – cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno studentów, jak i samych wykładowców oraz osób zajmujących się zawodowo reklamą. Dlatego też postanowiliśmy pójść o krok dalej i stworzyć nowatorskie studia podyplomowe. Dzięki połączeniu wiedzy z psychologii i reklamy studia mogą stanowić inspirację do nowatorskich rozwiązań komunikacyjnych i projektów badawczych. Współpraca z Wydziałem Psychologii daje nam możliwość podzielenia się wieloletnimi doświadczeniami z osobami pracującymi w zawodzie lub chcącymi rozwijać się w tym zakresie” - twierdzi Magdalena Dobrowolska-Sagan, zastępca kierownika studiów „Psychologia Reklamy”, Dyrektor Działu Strategii i Badań Publicis.

Rekrutacja rozpoczęła się 1 sierpnia i będzie trwać do 15 września br. O przyjęciu zadecyduje kolejność zgłoszeń, złożone dokumenty oraz dyplom ukończenia studiów magisterskich. Zajęcia rozpoczną się 30 września i potrwają dwa semestry. Organizatorzy zaplanowali 260 godzin dydaktycznych, które zostaną zrealizowane podczas 19 spotkań weekendowych.

Więcej informacji na temat studiów znaleźć można na stronie: www.psychologiareklamy.pl

Źródło: inf. wł.


Zobacz więcej wiadomości



Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz