Reklamy
Gorące wiadomości
"Małżeństwo. Droga naszego życia" - podsumowanie kampanii społecznej
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty "Małżeństwo. Droga naszego życia" była prowadzona w mediach tradycyjnych oraz social mediach. Nie tylko pozwoliła dotrzeć do licznych odbiorców z przekazem o wartości małżeństwa, ale wzbudziła też dyskusję publiczną na ten temat.
Kampania Fundacji Mamy i Taty "Małżeństwo. Droga naszego życia" rozpoczęła się 1 października 2019 r. Wśród zaplanowanych działań w mediach Grupy Polsat, Grupy TVN, w TVP, Radiu Plus, oraz kinach Multikina wyemitowano 30 sekundowy spot, promujący wartość dzielenia życia ze współmałżonkiem. Widownia kinowa spotu przekroczyła zakładane 200 tys. osób. W Radiu Plus wyemitowano materiał 180 razy i uzyskano zasięg 853 359 słuchaczy (122 proc. planu). Na platformie YouTube film wyświetlono ponad 1,5 mln razy. Reklamę prasową opublikowano w regionalnych wydaniach popularnych dzienników: Fakcie i Super Expressie. Zasięg kampanii w social mediach był wyższy od zakładanego w zależności od kanału od 1 do 19 punktów procentowych.
Kampania "Małżeństwo. Droga naszego życia" osiągnęła zamierzone cele. Wywołała debatę publiczną na temat kondycji oraz społecznego i kulturowego znaczenia rodziny. W dyskusji ścierały się głosy aprobaty ze strony pism katolickich (Idziemy, Przewodnik Katolicki) oraz krytyczne, pochodzące z innych mediów (Mamadu.pl). Poza tym o kampanii informowały m.in. programy Polskiego Radia. W radiowej Jedynce a także w TVP na temat kampanii mówił prezes Fundacji Mamy i Taty Marek Grabowski.
- "Liczba rozwodów świadczy niestety o kryzysie instytucji małżeństwa. Źródło problemów tkwi przede wszystkim w konsumpcyjnym podejściu do życia, lansowanym przez kulturę popularną" - mówi Marek Grabowski. - "Badania, które przeprowadziliśmy na potrzeby kampanii pokazują, że Polacy uważają małżeństwo za bardziej wartościową formę związku niż np. konkubinat. Dlatego powinniśmy przeciwstawiać się wszechobecnemu konsumpcjonizmowi i w trosce o przyszłość naszych dzieci promować wartości związane z małżeństwem, takie jak stabilizacja i odpowiedzialność. Trwałe małżeństwo i rodzina to fundament polskiego życia społecznego."
Kluczowym elementem kampanii były badania społeczne (jakościowe oraz ilościowe) zrealizowane przez firmę badawczą Maison & Partners na reprezentatywnej grupie Polaków. Wynika z nich, że małżeństwo nadal jest postrzegane częściej jako wartość niż przeżytek, a jedną z głównych przyczyn ciągłego spadku liczby zawieranych małżeństw są negatywne stereotypy.
Z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii wynika również, że małżeństwa są rzadziej kojarzone z patologiami i przestępczością niż inne formy związków a stabilna i trwała rodzina przyczynia się do lepszego przekazywania wartości i norm dzieciom, a co za tym idzie mniejszej podatności na zachowania ryzykowne i przestępcze. Intuicje respondentów potwierdzili naukowcy. W ramach kampanii Fundacja Mamy i Taty zorganizowała konferencję naukową pn. "Małżeństwo jako optymalna forma profilaktyki problemów społecznych", w której wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz prof. Dominika Maison (UW), i prof. Ewa Nowicka-Rusek (Collegium Civitas).
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty "Małżeństwo. Droga naszego życia" była wspófinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.
Opublikowano: 2019-12-28
Źródło: Fundacja Mamy i Taty
Zobacz więcej wiadomości
Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz