Gorące wiadomości

Późniejsze rozpoczynanie nauki w szkole pozytywnie wpływa na rozwój intelektualny dzieci

Wczesne posyłanie dzieci do szkoły nie wpływa dobrze na ich rozwój w późniejszych latach. 5- i 6-latki są mniej uważne, nadpobudliwe, co negatywnie odbija się na ich wynikach w szkole - pisze Fakt.pl.

Najnowsze badania wykazały, że późniejsze posłanie dzieci do szkoły, np. w wieku siedmiu lat, może pozytywnie wpłynąć na ich zdolności koncentracji oraz stopnie. Naukowcy z Uniwersytetu Stanford odkryli, że dzieci, które poszły do szkoły w wieku siedmiu lat, zamiast sześciu, są aż o 73 proc. bardziej uważne na lekcjach i mniej nadpobudliwe.

Badanie to pokrywa się z innym odkryciem - umożliwienie dziecku bawienia się dłużej, zamiast zmuszania go do formalnej edukacji, zbawiennie wpływa na jego rozwój psychiczny. - Późniejsze wysłanie dziecka do szkoły dosłownie wyeliminuje prawdopodobieństwo, że będzie ono nadpobudliwe czy rozkojarzone - mówi profesor Thomas Dee z Uniwersytetu Stanford.

Naukowcy zbadali ponad 90 tysięcy dzieci z Danii, w wieku siedmiu oraz jedenastu lat. Okazało się, że uczniowie, którzy poszli do szkoły później, mieli lepszą samokontrolę wraz z upływem czasu. Z biegiem lat poprawiły się także ich wskaźniki nadpobudliwości i nieuwagi.

Naukowcy mają nadzieję, że te badania pomogą podjąć rodzicom decyzję czy dziecko powinno iść wcześniej do szkoły, czy nie.

Opublikowano: 2015-11-18

Źródło: Fakt.pl


Zobacz więcej wiadomości



Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz