Forum dyskusyjne

Przeczytaj komentowaną wiadomość

RE: Wyniki matur w roku 2014 najgorsze w dotychczasowej historii nowej matury

Autor: agnesi   Data: 2014-07-10, 17:55:29               

Moim zdaniem edukacja idzie w niewłaściwym kierunku. Młodzież nie jest głupsza tylko lepiej rozwinięta w innych dziedzinach. Przeciętny 16-latek szybciej przyswaja sobie nowinki techniczne niż nowości na półkach w księgarniach, bo świat idzie do przodu. Uważam, że matury powinny sprawdzać wiedzę młodzieży pod tym kątem tj. wiedzy technicznej, informatyki, języków obcych i nieco w mniejszym stopniu matematyki i języka polskiego. Nie powinno się wykluczać tych dwóch nauk, bo umiejętność formułowania sensownych zdań i logicznego myślenia to podstawa. Jednak uważam, ze młodzież powinna być kształcona w takim kierunku, aby później otrzymać zatrudnienie, a takie nauki jak historia, wiedza o społeczeństwie, literatura, matematyka zostawić ścisłemu gronu osób do tego powołanych. Warto zwrócić uwagę, że kierunki humanistyczne bardzo cierpią gdyż często dostają się na nie osoby, które nigdzie indziej się nie dostały lub którym nie chciało się uczyć fizyki czy chemii. Nie mówię, że wszyscy, bo są też humaniści z powołania, ale jeśliby młodzież kształcono pod kątem praktycznym z uwzględnieniem ich życiowych perspektyw wówczas w tych dziedzinach, na które jest mniejsze zapotrzebowanie zostałaby tylko grupa zainteresowanych tym specjalistów, która przyczyniłaby się do postępu tych nauk, a nie była blokowana przez oszołomów, którzy przesypiają wykłady z filozofii czy etyki nie wiedząc skąd tam się w ogóle wzięli. Dlatego uważam, że matura powinna sprawdzać wiedzę uczniów pod kątem praktycznym. Może to się wydać absurdem ale powinna być matura z informatyki, wiedzy technicznej i dwóch języków obcych oraz nieco łatwiejsza z matmy i polskiego. Po co mamy kształcić kolejnych "specjalistów" od zarządzania, stosunkowców, prawników czy polityków (mamy już ich potąd)? Sama jestem z zamiłowania historykiem i molem książkowym, ale trzeba ustąpić miejsca nowszym dziedzinom nauk, a te starsze zostawić tylko nielicznym.

Odpowiedz


Sortuj:     Pokaż treść wszystkich wpisów w wątku