Reklamy
Gorące wiadomości
Mniej reklamy tytoniu w Wielkiej Brytanii
We wtorek 21 grudnia w Wielkiej Brytanii zaczęły obowiązywać jedne z najsurowszych na świecie przepisów ograniczających reklamę wyrobów tytoniowych. Producenci tytoniu będą mogli reklamować swoje produkty wyłącznie w miejscach, gdzie są one sprzedawane - np. w kioskach, sklepach i barach. Powierzchnia reklamowa ma być jednak ograniczona do wielkości średniej książki (wymiarów A5), a prawie jedną trzecią (30%) powinno zajmować ostrzeżenie o negatywnych skutkach palenia.
Tobacco Advertising Act, ustawa regulująca sprzedaż, reklamę i stosowanie wyrobów tytoniowych, przewiduje kary do 5 miesięcy pozbawienia wolności lub grzywny do 5000 funtów za nieprzestrzeganie tych przepisów.
Przeciwnicy palenia tytoniu pozytywnie przyjęli ograniczenie reklamy papierosów, ale podkreślają, że prawdziwie skuteczną metodą zapobiegania paleniu jest zakaz palenia w zamkniętych miejscach publicznych. Brytyjski rząd zwleka jednak z jego wprowadzeniem. W niedawno opublikowanej "Białej Księdze" zawierającej plany polityki zdrowotnej na najbliższe kilka lat, na wprowadzenie zakazu palenia w miejscach pracy przewidziano kilka lat. Podobny zakaz wprowadzono na początku roku w Irlandii, później w Norwegii i na Malcie.
Źródło: Kurier MP
Zobacz więcej wiadomości
Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz