Reklamy
Gorące wiadomości
Kampania społeczna Michelin - "Spokojna głowa w kasku"
Od początku lipca 2005 trwa druga już edycja ogólnopolskiej akcji społecznej "Spokojna głowa w kasku", której organizatorem jest Michelin Polska S.A. Celem akcji jest dotarcie do dzieci i rodziców oraz uświadomienie im zagrożeń wynikających z niestosowania kasków podczas zabaw wymagających ochrony głowy. Patronat nad przedsięwzięciem sprawuje Global Road Safety Partnership – organizacja, którą dla wspierania bezpieczeństwa na drogach powołały Bank Światowy i Międzynarodowy Czerwony Krzyż.
- " Bezpośrednim powodem naszych działań jest problem wypadków z udziałem młodych rowerzystów i dzieci jeżdżących na rolkach, czy deskorolkach. Jak wynika z badań, które zleciliśmy, większość dzieci nie nosi kasków podczas zabaw niosących ze sobą wysokie ryzyko groźnego w skutkach upadku. Niepokojące jest również to, że rodzice nie przykładają wagi do problemu i bagatelizują go. Musimy mieć świadomość tego, że kask może uratować życie" - mówi Ewa Monika Czarnecka, szef Serwisu Komunikacji Michelin Polska S.A.
Jazda na rowerze, rolkach czy na deskorolce może i powinna być bezpieczna. Niestety, każdego roku w okresie wakacyjnym wiele dzieci w wieku od 5 do 15 lat
doznaje w wyniku wypadków różnego rodzaju obrażeń, także tych najgroźniejszych, do których zaliczane są urazy głowy. Badanie przeprowadzone przez SMG/KRC na zlecenie Michelin Polska pokazało, że problem bezpieczeństwa jest bagatelizowany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. Okazuje się, że ponad dwie trzecie dzieci jeżdżących na rowerze czy rolkach nie chce nosić kasków ochronnych. Najczęstsze powody to wstyd przed rówieśnikami oraz błędne przekonanie rodziców i opiekunów, których aż 52% uważa, że ich pociechy są roztropne, jeżdżą ostrożnie i nic im nie grozi. Tymczasem, jak twierdzą specjaliści, stosowanie kasków ochronnych podczas jazdy na rowerze, rolkach czy deskorolce skutecznie chroni przed bardzo groźnymi urazami.
„Spokojna głowa w kasku” jest kampanią społeczną adresowaną do dzieci, młodzieży i rodziców, mającą na celu uświadomienie zagrożeń wynikających z niestosowania kasków ochronnych podczas zabaw stwarzających duże ryzyko upadku. Akcja ma także na celu wytworzenie mody na stosowanie kasków, jako elementu świadomej odpowiedzialności za własne zdrowie. Kampania składa się z działań informacyjnych skierowanych do mediów oraz z kampanii billboardowej. Patronem akcji „Spokojna głowa w kasku" jest Global Road Safety Partnership – organizacja, którą dla wspierania bezpieczeństwa na drogach powołały Bank Światowy i Międzynarodowy Czerwony Krzyż. Do akcji włączyli się także specjaliści z dziedziny chirurgii dziecięcej i pedagogiki oraz wyczynowy rowerzysta BMX.
- "Michelin, jako jeden z najważniejszych partnerów GRSP, zawsze aktywnie angażował się w akcje mające na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach. Szczególną uwagę poświęcamy najmłodszym uczestnikom ruchu drogowego. To z myślą o nich powstała kampania „Spokojna głowa w kasku” " - mówi Ewa Monika Czarnecka, szef Serwisu Komunikacji Michelin Polska S.A.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie Michelin przez SMG/KRC wynika, że 67% dzieci w wieku 4–15 lat pomimo wielu niebezpieczeństw jeździ na rowerze bez kasku. Częściej kask noszą dzieci młodsze – w wieku 4–9 lat (40%). Młodzież w wieku 10–15 lat kask zakłada niechętnie, stosuje go zaledwie 27%.
Badania pokazują także, że im dłuższy staż ma dziecko w jeździe na rowerze, tym rzadziej nosi kask - w grupie dzieci jeżdżących na rowerze 6 lub więcej lat, kask nosi tylko 28%. Głównym powodem nienoszenia kasku przez dziecko jest błędne przekonanie aż 52% rodziców, że kask jest niepotrzebny, ponieważ ich pociechy jeżdżą ostrożnie, a do tego w bezpiecznym miejscu.
Jednocześnie 31% dzieci w wieku 4–15 lat z różnych powodów nie chce nosić kasku. W tej sytuacji nie budzi zdziwienia fakt, że tylko 32% rodziców dzieci nienoszących kasku deklaruje zamiar jego zakupienia i stosowania.
Zobacz także: "Spokojna głowa w kasku" - opinie ekspertów na temat bezpieczeństwa podczas jazdy na rowerze
Źródło: Multi Communications
Zobacz więcej wiadomości
Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz