Wątki na forum
Strona główna forumRegulamin forum
- Niefajni specjaliści (26)
- Jestem nieśmiertelna. (75)
- Chcę się podzielić :-) (401)
- To byl taki sliczny chlopiec... (109)
- Rozwód (9)
- Prokrastynacja (109)
- Zazdrosc meza (49)
- Tutaj są rozmowy o wszystkim i o wszys... (1374)
- Czy stres może generować azs? (3)
- Trudna relacja matki z córką (73)
- Bezsenność (5)
- Tak obserwuję współpracowników (35)
- Brak energii do interakcji z ludźmi/as... (15)
- Straciłam przyjaciółkę. (8)
- Leniwy, bierny mąż. (119)
- Przedwczesny wytrysk i oziębłość żony (8)
- Hipnoza regresyjna uboczne skutki (4)
- Problemy ze mną (21)
- Patologiczna rodzina (2)
Reklamy
Forum dyskusyjne
Przeczytaj komentowaną wiadomość
Rozpoczynanie nauki w wieku 6 lat negatywnie wpływa na późniejsze osiągnięcia szkolne uczniów?
Autor: fragile Data: 2014-10-22, 13:30:19Mnie się wydaje, że wyniki w "późniejszej nauce szkolnej" zależą przede wszystkim od zdolności i predyspozycji dziecka, a nie od tego, w jakim wieku rozpoczęło ono naukę szkolną (podkreślam "szkolną", bo przecież dziecko uczy się świata od pierwszych swoich godzin życia). Mój brat np. poszedł do pierwszej klasy w wieku 6 lat, cały czas dobrze się uczył i - można powiedzieć - zrobił międzynarodową karierę w swoim zawodzie (ekonomista). Ja również zostałam uczennicą, gdy miałam lat mniej niż 7, ale ja mam urodziny w styczniu, a mój brat w sierpniu. Nie zrobiłam wielkiej kariery, bo wrodzone inwalidztwo to była wielka kłoda na drodze do pełnej edukacji, choć rodzice robili, co mogli. W tamtym czasie (za krytykowanej przez wielu komuny) dzieci, których rodzice chcieli posłać je do szkoły wcześniej niż w wieku ustawowym (7 lat), były poddawane badaniom psychologicznym.
Z kolei na pewnym forum pewna kobieta pisała, że jej dziecko nie dawało sobie rady w szkole, choć poszło do niej w wieku 7 lat. Ona z nim siedziała godzinami, pomagała, wspierała... Skutek był taki, że oboje byli zmęczeni, a wyników jak nie było tak nie było. W końcu ona jako matka zdecydowała, że dziecko zostanie w tej samej klasie na drugi rok i to było dobre posunięcie. Wypowiadająca się na tym forum pedagog szkolna (Agnieszka Stein - sądzę że nie zdradzam tajemnicy, bo na tamtym forum każdy pisze pod swoim imieniem i nazwiskiem, a Agnieszka Stein jest osobą chyba znaną; można w internecie znaleźć wiele wpisów.) stwierdziła, iż dobrze, że taka decyzja została podjęta na początku nauczania dopóki dziecko było w stanie nadrobić swoje niedociągnięcia. Potem byłoby znacznie trudniej i dziecko byłoby bardziej zestresowane, bo wiadomo, że im później tym program trudniejszy i bardziej zaawansowany.
- Rozpoczynanie nauki w wieku 6 lat negatywnie wpływa na późniejsze osiągnięcia szkolne uczniów? - fragile, 2014-10-22, 13:30:19
- RE: Rozpoczynanie nauki w wieku 6 lat negatywnie wpływa na późniejsze osiągnięcia szkolne uczniów? - fragile, 2014-10-22, 15:22:39